DCEU Wiki
Advertisement
"{{{1}}}"

Wonder Woman on vuonna 2017 valmistunut supersankarielokuva, joka perustuu DC Comicsin supersankaritariin Ihmenaiseen. RatPac-Dune Entertainmentin, Atlas Entertainmentin ja Cruel and Unusual Filmsin yhdessä Tencent Picturesin ja Wanda Picturesin kanssa tuottama ja Warner Bros. Picturesin levittämä elokuva on DC Extended Universen neljäs osa. Se julkaistiin 2. kesäkuuta 2017.

Elokuvan on ohjannut Patty Jenkins Allan Heinbergin käsikirjoituksesta ja Heinbergin, Zack Snyderin ja Jason Fuchsin tarinasta. Sen pääosissa nähdään Gal Gadot Diana Prinssinä/Ihmenaisena, Chris Pine Steve Trevorina, Robin Wright kenraali Antiopena, Connie Nielsen kuningatar Hippolytana, David Thewlis Sir Patrickina, Danny Huston kenraali Erich Ludendorffina, Elena Anaya tohtorina tri. Isabel Maru/Tohtori Poison, Ewen Bremner Charliena, Lucy Davis Etta Candynä, Lisa Loven Kongsli Menalippeinä, Saïd Taghmaoui Sameerina ja Eugene Brave Rock päällikkönä.

Jatko-osa Wonder Woman 1984 julkaistiin 25. joulukuuta 2020.

Yleiskatsaus[]

Ihmisten katseilta kätketyllä Themysciran soturinaisten asuttamalla paratiisisaarella amatsoniprinsessa Dianasta kasvatetaan ja koulutetaan huipputaistelijaa. Ihmisten maailmassa eletään ensimmäisen maailmansodan aikaa. Sota eksyy vahingossa saarelle, kun brittiläinen vakoojaa Steve Trevor päätyy amatsonien maailmaan - saksalaiset perässään. Steven pitää päästä Lontooseen kertomaan tietojaan sodanjohdolle. Kuullessaan monien kansakuntien käymistä taisteluista ja viattomia tappavista moderneista aseista Diana vakuuttuu siitä, että asialla on amatsonien vihollinen, sodan jumala Ares. Idealistinen Diana päättää lähteä Stevenin mukaan Englantiin. Nuoren naisen mielestä hänen yksinkertainen velvollisuutensa on lähteä kotoa outoon maailmaan ja lopettaa sitä piinaava sota tappamalla Ares.

Tarina[]

Näyttelijät[]

Esiintymiset[]

Tuotanto[]

Videot[]

Trailerit[]

TV-spotit[]

Klipit[]

Featuretit[]

Haastattelut[]

Muut[]

Advertisement