DCEU Wiki
Advertisement

The Suicide Squad on vuonna 2021 julkaistu supersankarikomediaelokuva, joka perustuu DC Comicsin samannimiseen tiimiin. DC Filmsin, Atlas Entertainmentin ja The Safran Companyn yhteistuotantona ja Warner Bros. Picturesin levittämänä elokuva on jatkoa Suicide Squadille. Se on DC Extended Universen kymmenes osa. Elokuva julkaistiin 5. elokuuta 2021 elokuvateattereissa ja Maxilla.

Yleiskatsaus[]

Yhdysvaltain tiedusteluviranomainen Amanda Waller on päätellyt, että vain salaa koottu ryhmä, joka koostuu epätavallisista ja halveksituista henkilöistä, joilla ei ole mitään menetettävää, voi suorittaa tehtävän arvoituksellisen ja ylivoimaisen tahon kukistamiseksi, joka uhkaa yhdysvaltoja ja koko maailmaa. Waller kokoaa maailman vaarallisimmista, vankilaan teljetyistä superroistoista tiimin, antaa heille tehokkaimmat valtion viranomaisten hallussa olevat aseet ja lähetettää heidät Corto Maltesen syrjäiselle, vihollisia kuhisevalle saarelle. Ryhmän jäsenet kuitenkin tajuavat, ettei heitä valittu onnistumaan, vaan heidän ilmiselvän syyllisyytensä takia ja koska he väistämättä tulevat epäonnistumaan. Päättääkö Suicide Squad taistella kuolemaan asti vai huolehtiiko jokainen vain itsestään taistelussa?

Tarina[]

Näyttelijät[]

Esiintymiset[]

Tuotanto[]

Videot[]

Lähteet[]

Advertisement