DCEU Wiki
Advertisement
"{{{1}}}"

Suicide Squad on vuonna 2016 valmistunut supersankarielokuva, joka perustuu DC Comicsin samannimiseen superkonna-ryhmään. RatPac-Dune Entertainmentin, DC Filmsin ja Atlas Entertainmentin tuottama ja Warner Bros. Picturesin levittämä elokuva on DC Extended Universen kolmas osa. Se julkaistiin 5. elokuuta 2016.

Elokuvan on käsikirjoittanut ja ohjannut David Ayer, ja sen pääosissa nähdään Will Smith Floyd Lawton/Deadshotina, Jared Leto Jokerina, Margot Robbie Dr. Harleen Quinzel/Harley Quinn, Joel Kinnaman Rick Flagina, Viola Davis Amanda Wallerina, Jai Courtney George "Digger" Harknessina/Kapteeni Bumerangina, Jay Hernandez Chato Santana/El Diablo, Adewale Akinnuoye-Agbaje Waylon Jonesina/Tappaja Crocina ja Cara Delevingne June Mooneina/Lumoajatarina, Ike Barinholtz kapteeni Griggsinä, Scott Eastwood GQ Edwardsina, Adam Beach Christopher Weiss/Slipknotina, Common Monster T:nä, Karen Fukuhara Tatsu Yamashiro/Katana, David Harbour Dexter Tolliverina, Jim Parrack Jonny Frostina, Alex Meraz Gomezina ja Corina Calderon Grace Santana.

Yleiskatsaus[]

Maailmaa uhkaa tuntematon ja ylivoimainen vihollinen armeijoineen. USA:n tiedustelun virkamies Amanda Waller on päättänyt, että taistelun tätä uhkaa vastaan voi käydä vain salassa koottu, sekalainen ryhmä halveksittavia yksilöitä, joilla ei ole juurikaan hävittävää. Kun Suicide Squadin jäsenet tajuavat, ettei heidän edes oleteta onnistuvan, ryhmän jäsenten täytyy päättää, ovatko he valmiita kuolemaan yrittäessään vai pelastaako jokainen vain oman nahkansa.

Tarina[]

Näyttelijät[]

Esiintymiset[]

Tuotanto[]

Warner Bros. on kehittämässä Suicide Squad -elokuvaa, jonka Jeff Robinov ja David S. Goyer mainitsivat ensimmäisen kerran alkuvuodesta 2014. Charles Roven ja Richard Suckle tuottavat elokuvan ja Justin Marks käsikirjoittaa sen. 3. joulukuuta 2014 julkistettiin useita näyttelijärooleja paljastettiin, jossa Tom Hardy näyttelee Rick Flagia, Will Smith Deadshotia, Jai Courtney Kapteeni Bumerangia, Jared Leto pahis Jokeria ja brittiläinen muotimalli Cara Delevingne Lumoojatarta. Tom Hardy joutui kuitenkin luopumaan roolistaan muihin elokuviin liittyvien pitkittyneiden sitoumusten vuoksi, ja hänen tilalleen tuli myöhemmin Joel Kinnaman. Elokuvan kuvaukset alkoivat 14. huhtikuuta 2015 työnimellä Bravo 14.

#ReleaseTheAyerCut-kampanja[]

Pääartikkeli: David Ayerin Suicide Squad

Videot[]

Trailerit[]

Haastattelut[]

Muut[]

Advertisement