DCEU Wiki
Advertisement
"{{{1}}}"

Shazam! on vuoden 2019 supersankarikomediaelokuva, joka perustuu samannimiseen DC Comicsin supersankariin. Se on New Line Cineman, DC Filmsin ja The Safran Companyn yhteistuotanto ja Warner Bros. Picturesin levitys, ja se on DC Extended Universen seitsemäs osa. Se julkaistiin 5. huhtikuuta 2019.

Elokuvan on ohjannut David F. Sandberg Henry Gaydenin käsikirjoituksesta sekä Gaydenin ja Darren Lemken tarinasta, ja sen pääosissa nähdään Zachary Levi Shazamina, Mark Strong tohtorina ja tohtorina. Thaddeus Sivana, Asher Angel Billy Batsonina, Jack Dylan Grazer Freddy Freemanina, Adam Brody supersankari Freddy Freemanina ja Djimon Hounsou Shazam-velhona, Faithe Herman Darla Dudleyna, Meagan Good supersankari Darla Dudley, Grace Fulton supersankari Mary Bromfield, Michelle Borth supersankari Mary Bromfield, Ian Chen supersankari Eugene Choi, Ross Butler supersankari Eugene Choi, Jovan Armand Pedro Peña, D. J. Cotrona supersankari Pedro Peña, Marta Milans Rosa Vasquez ja Cooper Andrews Victor Vasquez.

Yleiskatsaus[]

Elämässään vaikeuksia kohdannut juureton 14-vuotias teini Billy Batson on kiertänyt useiden sijaisvanhempien kasvattina, haavellen vain hänet kadottaman äitinsä löytämisestä. Sattuman kautta Billy joutuu rinnakkaisulottuvuuteen metron kyydissä, jossa hänet valitaan seuraavaksi mestariksi Shazam-velhon seuraajana. Nämä voimat tekevät Billystä ylivertaisen sankarin, jonka keho muuttuu prosessissa lihaksikkaan aikuisen kokoisen sankarin kokoon ja hänen täytyy vain lausua taikasana "Shazam" aktivoidakseen sankarimoodinsa tarpeen tullen. Aluksi voimat tarjoavat lähinnä tilaisuuden päästä tekemään Jackass-tyyppisiä hullunrohkeita temppuja, mutta tilanne vakavoitu, kun pahuuden voimia edustava tohtori Thaddeus Sivana yrittää saada Billyn voimat itselleen - keinolla millä hyvänsä. Voiko mitään hyvää tapahtua, kun lapsi on supersankarin asemassa?

Tarina[]

Näyttelijät[]

Esiintymiset[]

Tuotanto[]

Videot[]

Trailerit[]

TV spotit[]

Klipit[]

Haastattelut[]

Muut[]

Lähteet[]

Advertisement