DCEU Wiki
Advertisement

"Vapauta minut vankilastani, niin annan sinulle voiman surmata isäsi murhaajan. Otat takaisin sen, mitä hän varasti sinult. Hänen kotinsa palaa ja valtakuntansa kaatuu joukkojeni edessä."
―Kordax[lähde]

Kordax oli Necruksen kuningas ja Mustan kolmikärjen entinen omistaja. Hän oli kuningas Atlanin nuorempi veli ja Arthur Curryn ja Orm Mariuksen välillinen esi-isä..

Historia[]

Tausta[]

Orikalkin hyödyntäminen[]

Vuosituhansia sitten Kordaxista tuli Necrusin tyrannimainen kuningas, joka on osa seitsemää valtakuntaa. Muista valtakunnista poiketen Kordax hyödynsi orikalkin käyttöä luodakseen lukuisia sotakoneita, Necruksesta tuli supervoima, joka myrkytti maan ja meren, myös Kordaxin mielen. Lopulta Kordax joutui Atlanin kanssa tekemisiin koska Atlan yritti saada Kordaxin lopettamaan orikalkun valmistuksen ennen kuin maailma oli myrkytetty peruuttamattomasti, mutta Kordax kuitenkin uskoi, että hänen veljensä pyrki viemään vallan häneltä, mikä oli ristiriidassa Atlantiksen kanssa.

Atlantiksen ja Necruksen välinen sota[]

Kordax etsi keinoa torjua kaikki uhat, jotka yrittivät hyökätä, ja käytti orikalkin voimaa ja pimeän magian tukea luodakseen erittäin voimakkaan aseen, Mustan kolmikärjen, jolla hän tuhosi sivilisaationsa, muutti heidät hirviöiksi ja loi lukuisia olentoja, mutta kolmikärjen käytön seurauksena Kordax joutui aseen voiman uhriksi, mikä muutti hänetkin hirviöksi kuten alamaisensa, mutta hän käytti hirviöarmeijaansa hyökätäkseen Atlantikseen, mikä käynnisti valtavan sodan Atlantiksen ja Necrusksen välille.

Sodan aikana Kordax johti joukkojaan sodassa, jossa kuoli useita Atlantiksen asukkaita ja Necruksen zombeja. Kordax kävi ratkaisevan kaksintaistelun Atlania vastaan, joka pystyi kukistamaan veljensä katkaisemalla tämän oikean käden, jolla tämä piti Mustaa kolmikärjeä. Tultuaan voitetuksi Kordax sidottiin kahleisiin valtaistuimelleen, jossa Atlan käytti omaa vertaan loitsuun, jolla Kordax ja koko Necrus-sivilisaatio jäädytettiin Etelämantereelle. Varmistaakseen, että kukaan ei kohtaisi Kordaxin pahaa voimaa, Atlan määräsi Necruksen historian poistettavaksi aikakirjoista, minkä seurauksena Necrus tunnettiin nimellä Kadonnut kuningaskunta.

Black Mantan riivaminen[]

Kun Black Manta löytää Mustan kolmikärjen veden alta, hän aktivoi sen ja Kordax pyytää häntä vapauttamaan hänet loitsustaan vastineeksi siitä, että Kordax auttaa Mantaa tappamaan Aquamanin ja tämän perheen sekä tuhoamaan Atlantiksen. Tämä johtaa siihen, että Manta joutuu Kordaxin riivaamaksi.

Pakeneminen kirouksestaan ja kuolema[]

Persoonallisuus[]

Valtava raakalainen ja todellinen valloittaja Kordax haluaa hallita ja käyttää voimakasta, maagista pimeää energiaa, joka voi lopulta osoittautua tappavaksi sekä meren että pinnan asukkaille.[1]

Voimat ja kyvyt[]

Trivia[]

  • Sarjakuvissa Kordax oli Atlantiksen kuningasperheen hylkiö irvokkaan ulkonäkönsä vuoksi, mikä johti siihen, että hän etsi kostoa atlantislaisia vastaan ja menetti vasemman kätensä miekan takia.
  • Sarjakuvissa Mongo on Necruksen hallitsija eikä Kordax.

Galleria[]

Lähteet[]

Advertisement