DCEU Wiki
Advertisement
"{{{1}}}"

Justice League on vuonna 2017 valmistunut supersankarielokuva, joka perustuu DC Comicsin samannimiseen supersankariryhmään. DC Filmsin, RatPac-Dune Entertainmentin, Atlas Entertainmentin ja Cruel and Unusual Filmsin yhteistuotantona ja Warner Bros. Picturesin levittämänä elokuva on jatkoa Batman v Superman: Dawn of Justice -elokuvalle ja viides osa DC Extended Universe -universumissa. Se julkaistiin teattereissa 17. marraskuuta 2017.

Elokuvan on ohjannut Zack Snyder Chris Terrion käsikirjoituksesta ja lisämateriaalia ohjannut ja käsikirjoittanut Joss Whedon, ja sen pääosissa nähdään Ben Affleck Bruce Waynenä/Batmanina, Henry Cavill Clark Kentinä/Teräsmiehenä ja Amy Adams Lois Lanena, Gal Gadot Diana Prinssinä/Ihmenaisena, Ezra Miller Barry Allenina/Flashinä, Jason Momoa Arthur Currynä/Merimiehenä, Ray Fisher Victor Stoneina/Kyborgina, Jeremy Irons Alfred Pennyworthina, Diane Lane Martha Kentinä, Connie Nielsen kuningatar Hippolytana, J. K. Simmons komissaari James Gordonina, Ciarán Hinds Steppenwolfina, Amber Heard Merana ja Joe Morton Silas Stone.

Elokuvan uusin versio, joka sisältää Snyderin materiaalia, joka oli poistettu teatteriversiosta, eikä lainkaan Whedonin materiaalia, Zack Snyder's Justice League, julkaistiin HBO Maxilla vuonna 2021.

Yleiskatsaus[]

Supermanin epäitsekkään teon siivittämänä Bruce Wayne, joka on saanut takaisin uskonsa ihmiskuntaan, värvää avukseen uuden liittolaisensa Diana Princen heidän kohdatessaan entistäkin vaarallisemman vihollisen. Yhdessä Batman ja Wonder Woman kokoavat pikavauhdilla supersankariryhmän, joka käy taisteluun uutta uhkaa vastaan. Vaikka koossa on nyt ennennäkemätön nippu sankareita – Batman, Wonder Woman, Aquaman, Kyborgi ja Flash – voi olla jo liian myöhäistä yrittää pelastaa maapallo katastrofaalisen hyökkäyksen kourista.

Tarina[]

Näyttelijät[]

Esiintymiset[]

Tuotanto[]

Videot[]

Trailerit[]

Teaserit[]

Klipit[]

Muut[]

Advertisement