DCEU Wiki
Advertisement
“En ole johtaja. En ole kuningas. En työskentele tai ole hyvä muiden kanssa. Enkä voi antaa sinun kuolla yrittäessäsi tehdä minusta jotain, mitä en ole.”
“Luulet, että et ole kelvollinen johtamaan, koska olet kahdesta eri maailmasta. Mutta juuri siksi olet arvokas. Olet silta maan ja meren välillä. Näen sen nyt. Ainoa kysymys on... pystytkö sinä?”
Vesimies ja Mera

Aquaman on vuonna 2018 valmistunut supersankarielokuva, joka perustuu DC Comicsin samannimiseen supersankariin. DC Entertainmentin ja The Safran Companyn yhteistuotantona ja Warner Bros. Picturesin levittämänä se on DC Extended Universen kuudes osa. Se julkaistiin 21. joulukuuta 2018.

Elokuvan on ohjannut James Wan, ja sen pääosissa nähdään Jason Momoa Arthur Curryn/Merimiehen roolissa, Amber Heard Meran roolissa, Willem Dafoe Nuidis Vulkon roolissa, Patrick Wilson kuningas Orm Mariuksen roolissa, Dolph Lundgren kuningas Nereuksen roolissa, Yahya Abdul-Mateen II David Kanen/Mustan Mantan roolissa, Ludi Lin kapteeni Murkin roolissa, Temuera Morrison Thomas Curryn roolissa ja Nicole Kidman kuningatar Atlannan roolissa. Mukana ovat myös Randall Park tohtori Stephen Shininä, Graham McTavish kuningas Atlanina ja Michael Beach Jesse Kanena.

Jatko-osa Aquaman and the Lost Kingdom ilmestyy 20. joulukuuta 2023.

Yleiskatsaus[]

Arthur Curry on puoliksi ihminen ja puoliksi atlantislainen. Hän elää hiljaiseloa pienessä rannikkokaupungissa isänsä Arthurin kanssa, joka odottaa Atlannaa, Atlantiksen kuningatarta ja Arthurin äitiä palaavaksi. Arthur ei jaksa uskoa äitinsä paluuseen eikä ole kiinnostunut Atlantiksen asioista. Kun merten prinsessa Mera, pyytää Arthurin apua pysäyttääkseen tämän puoliveljen Ormin, Arthur kieltäytyy. Arthurilla ei kuitenkaan ole vaihtoehtoa, kun Ormin aikoo aloittaa sodan pinnalla asuvia ihmisiä vastaan. Arthur ja Mera lähtevät etsimään ympäri maailmaa myyttistä kuningas Atlanin kolmikärkiatrainta. Sen avulla Arthur voisi nousta todelliseksi merten hallitsijaksi ja päihittää Ormin sekä koko maailmaa uhkaavan sodan. Matkallaan Arthur joutuu kohtaamaan todellisen minäänsä ja selvittämään, onko hän synnyinperintönsä arvoinen - Atlantiksen kuningas.

Tarina[]

Näyttelijät[]

Esiintymiset[]

Tuotanto[]

Videot[]

Trailerit[]

Klipit[]

Trivia[]

Advertisement